Stoffen bestellen

Voor stoffen selecteert u de gewenste stof en de gewenste hoeveelheid en plaatst deze in uw winkelmand. U kunt uw bestelling vervolgens eenvoudig via Ideal of overschrijving betalen. Voor custom made kleding verwijs ik u graag naar het stukje: hoe stel ik mijn eigen kledingstuk samen onder het kopje Kleding bestellen.
Het retourneren van samengestelde kleding of op maat geknipte stoffen is niet mogelijk daar dit product speciaal voor u geknipt of gemaakt is. Kleding welk uit voorraad is geleverd kan alleen geretourneerd worden indien de maat niet juist is en u hierover binnen zeven dagen na ontvangst van het product contact met mij opneemt. Deze artikelen kunnen alleen op eigen kosten geretourneerd worden en dienen ongedragen en onbeschadigd retour door mij ontvangen te worden.
Indien u een bestelling plaatst die bestaat uit artikelen die wel op voorraad zijn en artikelen die niet op voorraad zijn (denk aan pre-orders of samengestelde kledingstukken) dan zal de bestelling pas worden verzonden als alle artikelen voorradig zijn. Indien je de artikelen die voorradig zijn alvast verzonden wilt hebben, maak dan 2 bestellingen aan. 1 bestelling met alle artikelen die je al verzonden wilt hebben en 1 bestelling met de artikelen die verzonden moeten worden zodra deze voorradig zijn. Indien een product niet voorradig blijkt, terwijl de webshop wel een voorraad aangeeft wordt u hierover zo spoedig mogelijk geïnformeerd. Wij bieden u dan de volgende mogelijkheden: Wij zenden u het product kosteloos na zodra het weer voorradig is U kiest een ander product van gelijke waarde. Indien de waarde van het vervangende product lager ligt wordt het verschil aan u geretourneerd. Indien de waarde van het vervangende product hoger ligt dient u het verschil te voldoen. U kan het betreffende artikel annuleren en ontvangt van dit product het betaalde bedrag terug. Eventuele terugbetalingen worden binnen zeven dagen aan u geretourneerd. Wij zullen u, indien er een betaling geretourneerd moet worden, altijd verzoeken uw rekeningnummer en de naam van de rekeninghouder aan ons mede te delen via email.
Stoffen per meter kunt u vanaf 50 centimeter bestellen, panelen kunnen enkel per geheel paneel besteld worden. De hoeveelheid stof kan vanaf 50 centimeter steeds met een veelvoud van 10 cm worden verhoogd. De hoeveelheid panelen kan steeds met een volledig paneel worden verhoogd (mits de voorraad strekt).
Ik adviseer alle stoffen voor gebruik te wassen. Je kunt de stoffen op een (hand-)wasprogramma van 30 graden met een klein beetje wasmiddel en een scheutje azijn voorwassen. Stoffen alleen uithangen en niet in de droger! Indien je stoffen niet voorwast, kan je kledingstuk/creatie na de eerste wasbeurt kleiner uitvallen dan dat oorspronkelijk de bedoeling was. Stoffen kunnen de eerste wasbeurt nog een beetje afgeven. Was ze daarom apart of met zeer gelijkaardige kleuren.
Dit is een vraag waar ik helaas geen simpel antwoord op kan geven daar de benodigde hoeveelheid stof enorm varieert per kledingstuk. Vrijwel alle patronen beschikken over een stoftabel die u helpt bij het bepalen van de benodigde stofhoeveelheid. Ik adviseer u daarom de stoftabel van uw patroon aan te houden. Houd u er bij het bestellen alstublieft rekening mee dat stoffen na de eerste wasbeurt kunnen krimpen. Stoffen worden geknipt op de door u opgegeven hoeveelheid. Stel u bestelt 1 meter stof, dan kan het gebeuren dat u na de eerste wasbeurt bijvoorbeeld 90 of 95 centimeter overhoudt. Hou hier dus rekening mee bij het bestellen van uw stof om teleurstellingen en verassingen te voorkomen.

Kleding bestellen

Ga naar het menu op de pagina, klik op de categorie shop, klik op filters en kies voor de categorie kleding samenstellen. Indien gewenst kun je vervolgens filteren op broeken, jurken, rokken, shirts of vesten of gewoon alle voorbeeldartikelen bekijken.

Kies het artikel van je keuze door deze aan te klikken, vervolgens selecteer je de maat en kies je voor bevestigen. Hierna krijg je de mogelijkheid jouw favoriete stof uit te kiezen door het selecteren van een foto. Stofje uitgekozen? Klik hem aan en bevestig je keuze. Indien jouw kledingstuk boorden (denk aan mouwboorden/halsboorden) heeft krijg je nu de laatste keuzeoptie. Je kan zelf een kleur voor de boorden kiezen of je vinkt de optie, Hip en Eigenwijs mag een kleur kiezen, aan. Indien je voor deze laatste optie kiest, maak ik een keuze voor je. Deze keuze is wel bindend, dus je kunt dit achteraf niet meer veranderen nadat je de bestelling definitief hebt gemaakt. Na deze laatste stap is je kledingstuk samengesteld. Het enige wat je nu nog moet doen is je kledingstuk in de winkelmand plaatsen en afrekenen.

Wil je nog een kledingstuk samenstellen? Geen probleem, het product wat al in je winkelmand zit blijft daar gewoon zitten. Je kunt dus rustig nog een nieuw samengesteld product toevoegen indien je dit wil en dit daarna gezamenlijk afrekenen zodat er geen dubbele verzendkosten berekend worden.

Ik adviseer alle handgemaakte kleding op een (hand-)wasprogramma van maximaal 30 graden binnenstebuiten te wassen. Gebruik slechts een klein beetje (niet agressief) wasmiddel. Bij de eerste wasbeurt adviseer ik tevens een klein beetje natuurazijn toe te voegen ter fixatie en (langer)behoud van de kleuren. Hou er rekening mee dat nieuwe kleding kan afgeven in de eerste wasbeurt. Was deze daarom alleen met gelijkaardige kleuren. Laat de kleding aan de lucht drogen en niet in de droger.
Het prijsverschil komt door het verschil in de benodigde stofhoeveelheid en materiaal. Zoals u zich wellicht kunt voorstellen is voor bijvoorbeeld een jurkje of broekje in maat 86 veel minder stof nodig als een jurk of broek in maat 140. Dit verschil ziet u om die reden terug in de prijs. Uitzondering hierop zijn de shirts/sweaters die gemaakt worden met een paneelstof. Voor deze producten is de prijs hetzelfde ongeacht de maat. Dit komt doordat een paneelstof uit 1 grotere afbeelding bestaat en er dus echt 1 paneel benodigd is voor ieder shirt.
Houd bij het kiezen van de maat voor uw kledingstuk de lengte van uw kind als uitgangspunt aan. De kleding is gebaseerd op een gemiddeld postuur bij de diverse lengtematen. Indien je een kledingstuk op maat gemaakt wil hebben selecteer dan de optie: Ja bij maatwerk. Na afronding van uw bestelling ontvangt u zo spoedig mogelijk een opmeetinstructies.
Op verzoek kan Hip en Eigenwijs het kledingstuk van uw keuze op maat maken. Hip en Eigenwijs zal u in dat geval vragen om de maten van uw kind secuur op te meten en zal u hiervoor een instructie toezenden. Voor deze extra service wordt een vergoeding van €7,50 op de standaardprijs gerekend. Meet u de maten alstublieft secuur. Hip en eigenwijs kan niet aansprakelijk worden gesteld voor kleding die niet past veroorzaakt door foutief meten. Indien u van deze mogelijkheid gebruik wenst te maken selecteert u dan de optie Ja bij maatwerk.

Verzending en betalingsmogelijkheden

Uw bestelling wordt ten allen tijde met track en trace code via post.nl verzonden. Zodra uw bestelling klaar ligt voor verzending ontvangt u de track en tracé code op het door u opgegeven mailadres.

Zie aangepaste zending ivm coronavirus. Custom made artikelen kunnen tijdelijk niet besteld worden.

Producten die op voorraad zijn

Alle bestellingen met producten die op voorraad zijn worden binnen twee werkdagen na ontvangst van de betaling verzonden.

Custom made kleding

Voor custom made kleding geldt een levertijd van maximaal drie weken. Mocht uw kledingstuk niet binnen voornoemde periode kunnen worden geleverd dan wordt u hierover zo spoedig mogelijk op de hoogte gebracht. Indien hier sprake van is zal Hip en Eigenwijs u aangeven hoe lang de levertijd dan wel is en u heeft de mogelijkheid om de aangepaste levertijd te accepteren danwel de bestelling te annuleren. Annuleringen dienen binnen 24 uur via email kenbaar gemaakt te worden.

Pre-Orders

Bij pre-orders wordt altijd een verwachte leverdatum aangegeven. Houd hierbij echter in gedachte dat Hip en Eigenwijs hiervoor afhankelijk is van de leverancier en dat deze orders vertraging kunnen oplopen. Vertraging opgelopen door een uitgestelde levering van de leverancier valt niet onder de verantwoordelijkheid van Hip en Eigenwijs. Pre-orders kunnen niet worden geannuleerd.

U kunt uw bestelling na betaling op afspraak afhalen in Maasdam.
Doorgaans kan dit op werkdagen tussen 09.00 en 12.00 of tussen 14.15-15.15. In sommige gevallen kan dit ook in de avonduren, maar dit verschilt per week. Aan voornoemde tijden kunnen absoluut geen rechten worden ontleend en een afspraak wordt dan ook altijd in overleg gemaakt.

Aangepaste verzending en bezorgmogelijkheden.

Hieronder lees je alles wat je moet weten over de verzending van je bestelling nu heel veel landen aangepaste maatregelen hebben genomen in de strijd tegen het corona virus.

Verzenddagen

In de strijd tegen het Coronavirus draag ook ik als bedrijf en mens graag mijn steentje bij. Daarom heb ik tijdelijk een aanpassing in de dagen waarop pakketjes worden aangeboden bij PostNL. Op deze manier wil ik mijn steentje bijdragen aan het ‘social distancing’ zoals het kabinet dit nu met een mooi woord noemt.

In plaats van 6x per week verstuur ik daarom de pakketjes nu 3x per week. Zo beperk ik de momenten waarop het risico van besmetting en/of verspreiding kan plaats vinden. Daarnaast bied ik de pakketjes niet meer tegen vijven aan, omdat op dit tijdstip vrijwel alle bedrijven hun pakketten aanbieden. Dan is het superdruk en staan veel mensen bijna op elkaars neus. Aankomende weken breng ik de pakketten daarom op de verzenddagen weg op rustigere tijdstippen.

Onderstaand een overzichtje zodat je weet wanneer je bestelling kunt verwachten.

Bestellingen gedaan tussen zondagavond 19.00 en dinsdagavond 19.00 uur worden op woensdag verzonden.

Bestellingen gedaan tussen dinsdavond 19.00 en donderdagavond 19.00 uur worden vrijdag verzzonden.

Bestellingen gedaan tussen donderdagavond 19.00 uur en zondagavond 19.00 uur worden op maandag verzonden.

Ik begrijp dat dit niet voor iedereen ideaal is, we willen tenslotte allemaal zo snel mogelijk onze bestelling in huis hebben, maar in de strijd tegen corona denk ik dat we allemaal ons best moeten doen en dat kleine beetjes helpen. Ik vertrouw er dan ook op dat jullie hiervoor begrip hebben❤

 Wijze van aanbieding vanuit post nl

Post nl heeft aangegeven vooralsnog gewoon door te gaan met verzending van pakketten binnen Nederland en België. Wel zijn er extra veiligheidsmaatregelen genomen en zitten er kleine gevolgen aan de lockdown die België heeft afgekondigd. Wat dit precies betekent voor jouw bestelling lees je hieronder ?

De bezorging van pakketen ondervindt op dit moment (nog) geen vertraging. Dat betekent dat je pakketje (op een uitzondering na) doorgaans binnen 1 á 2 dagen bezorgd wordt nadat het verzonden is (zie het kopje verzenddagen bovenaan dit bericht).

Wel is er een verandering in de wijze van aanbieden. Vanaf heden zal u pakketbezorger bij u aanbellen, het pakketje op de grond plaatsen en 1,5 meter afstand nemen. Mocht u niet open doen, neemt de pakketbezorger uw pakket mee terug en zal deze een tweede bezorgpoging doen op een ander moment/andere dag. Indien het regent zal de pakketbezorger u vragen de deur open te houden en afstand te nemen van de deur. Zodra u op voldoende afstand bent zal hij of zij het pakketje in uw deuropening zetten. Zodra de pakketbezorger weer op 1,5 meter afstand is kunt u het pakketje verder mee naar binnen nemen.

Aangetekende zending

Indien u een aangetekende zending ontvangt zal de pakketbezorger het pakketje neerzetten en afstand nemen. Zodra u de deur open doet zal de pakketbezorger toestemming vragen om namens u te tekenen. Indien u akkoord geeft zal hij of zij tevens om de laatste drie cijfers van uw legitimatiebewijs vragen. Deze drie cijfers worden bij de zending genoteerd. Met het doorgeven van de laatste drie cijfers van uw legitimatiebewijs bevestigd u de ontvangst van uw pakket.

Verzending België

Ook tijdens de lockdown gaat de verzending door, echter zijn door de lockdown wel diverse post nl afhaalpunten in België gesloten. Op dit moment zijn er (nog) geen vertragingen in de verzending. Dat wil zeggen dat u uw pakket doorgaans binnen 1 a 2 dagen zal worden aangeboden nadat het verzonden is (zie ook het kopje verzenddagen bovenaan dit bericht)

Pakketen worden twee maal bij u aan de deur aangeboden. Bent u niet thuis, dan wordt deze naar de dichtsbijzijnde afhaallocatie gebracht die nog open is. Houd u er dus alstublieft rekening mee dat mocht u niet thuis zijn het kan gebeuren dat u verder moet rijden voor uw pakket als normaal. Hier kan post nl helaas niets aan doen, daar ook zij zich aan de opgelegde regels dienen te houden.

Vanaf heden zal u pakketbezorger bij u aanbellen, het pakketje op de grond plaatsen en 1,5 meter afstand nemen. Mocht u niet open doen, neemt de pakketbezorger uw pakket mee terug en zal deze een tweede bezorgpoging doen op een ander moment/andere dag. Indien het regent zal de pakketbezorger u vragen de deur open te houden en afstand te nemen van de deur. Zodra u op voldoende afstand bent zal hij het pakketje in uw deuropening zetten. Zodra de pakketbezorger weer op 1,5 meter afstand is kunt u het pakketje verder mee naar binnen nemen.

Aangetekende zending België

Indien u een aangetekende zending ontvangt zal de pakketbezorger het pakketje neerzetten en afstand nemen. Zodra u de deur open doet zal de pakketbezorger toestemming vragen om namens u te tekenen. Indien u akkoord geeft zal hij of zij tevens om de laatste drie cijfers van uw legitimatiebewijs vragen. Deze drie cijfers worden bij de zending genoteerd. Met het doorgeven van de laatste drie cijfers van uw legitimatiebewijs bevestigd u de ontvangst van uw pakket.

 Afhalen

Op dit moment is afhalen op afspraak nog wel mogelijk. Mocht 1 van mijn gezinsleden of ik zelf klachten krijgen, zal deze optie direct komen te vervallen. Ik verzoek u ook vriendelijk zelf ook uw eigen verantwoordelijkheid hierin te nemen. Bent u verkouden, heeft u lichte klachten of bent u in contact geweest met iemand die besmet is met het corona virus?

Dan verzoek ik u vriendelijk een afspraak voor het ophalen te maken nadat u 24 uur geen klachten meer heeft ondervonden. Ik volg hierin de richtlijnen van het RIVM. Mocht op enig moment blijken dat deze 24 uurs klachtenvrij regel verandert dan zal dit ook gevolgen hebben voor het afhalen en vermeld ik dit hier zo snel mogelijk.

Heeft u toch nog vragen over de verzending of levering, twijfel niet en neem gerust contact met me op via de mail. U kunt mij mailen op joyce@hipeneigenwijs.nl

Betalingsmogelijkheden en retourneren

U kunt uw bestelling direct voldoen via Ideal. Belgische klanten kunnen gebruik maken van Bancontact.
U kunt uw bestelling niet annuleren of retourneren. Dit omdat alle producten speciaal voor u op maat geknipt of gemaakt worden.

Klantenservice en contact

Indien er problemen zijn met de aan u geleverde bestelling neemt u dan zo spoedig mogelijk, maar in ieder geval binnen 48 uur na ontvangst, contact op via joyce@hipeneigenwijs.nl

Hip en Eigenwijs neemt zo snel mogelijk contact met u op om een mogelijke oplossing te bespreken. Let op, problemen ontstaan door verkeerd wassen kunnen niet bij Hip en Eigenwijs gereclameerd worden.

U kunt mij mailen op joyce@hipeneigenwijs.nl

Doorgaans wordt uw mail binnen 24 uur beantwoordt.